Tuesday, August 16, 2011

:: Subuh yang terakhir ::


"katakanlah : 'Aku tidak berkuasa mendatangkan mudharat dan tidak pula manfaat kepada diriku melainkan apa-apa yang dikehendaki Allah'.Tiap-tiap umat mempunyai ajal. Apabila telah datang ajal mereka, maka mereka tidak dapat mengundurkannya walaupun sesaat dan tidak (pula) mendahulukanNya."
(yunus : 49)

Buat teman-temanku yang baru kehilangan insan tersayang, bersabar dan tabahkan dirimu. Biarlah arwah bersemadi dengan tenang seperti sepohon pokok yang menyenangkan hati tuannya selama ia hidup. Kita ini hanyalah buah yang bergantung kepadanya. Bila ia mati maka gugurlah kita. Tapi bila kita gugur, janganlah pula gugur untuk menjadi hancur. Biar kita menjadi buah yang gugur bersama benih yang baru yang akan tumbuh menjadi pokok yang baru. Kerana yang menghidupkan sebiji buah bukanlah pokoknya. Tetapi yang empunya adalah Allah.Sesungguhnya kita juga pasti menyusul langkah seperti mereka.

cukuplah mati itu sebagai peringatan

........................................................................................................................

young.old.faith
l.i.f.e i.s. s.h.o.r.t

No comments:

Post a Comment