Saturday, January 26, 2013

Munajat Ulangtahun Kelahiran ke-25




Ya Allah,
Kurniakanlah daku perasaan cinta kepada Mu,Dan cinta kepada orang yang mengasihi-Mu, dan apa sahaja yang membawa daku menghampiri cinta-Mu. Jadikanlah cinta-Mu ini lebih aku hargai daripada air sejuk bagi orang yang kehausan.

Ya Allah,
sesungguhnya aku memohon cinta-Mu, dan cinta orang yang mencintai-Mu serta cinta yang dapat mendekatkan aku kepada cinta-Mu.

Ya Allah,
apa sahaja yang Engkau anugerahkan kepadaku daripada apa yang aku cintai, maka jadikanlah ia kekuatan untukku mencintai apa yang Engkau cintai Dan apa sahaja yang Engkau singkirkan daripada apa yang aky cintai,maka jadikanlah ia keredhaan untukku dalam mencintai apa yang Engkau cintai

Ya Allah
jadikanlah cintaMu sesuatu yang paling aku cintai daripada cintaku kepada keluargaku, hartaku dan air sejuk disaat kehausan.

Ya Allah
jadikanlah aku mencintaiMu , mencintai malaikatMu, RasulMu dan hambaMu yang soleh.

Ya Allah
hidupkanlah hatiku dengan cinta Mu dan jadikanlah aku bagimu seperti apa ynag Engkau cintai.

Ya Allah
jadikanlah aku mencintaiMu dengan segenap cintaku dan seluruh usahaku demi keredhaanMU

(Hadis Riwayat Al-Tirmizi, Rasulullah SAW bersabda;”Inilah doa yang biasa dipanjatkan oleh Nabi Daud as”)

**************************************** 
Ya Allah berilah rasa redha atas segala keputusan yang telah Engkau berikan padaku , dan berkatilah segala keputusan yang telah aku lakukan sehingga aku tiada suka mempercepat apa yang Engkau lambatkan , dan memperlambat apa yang Kau cepatkan.

Ya Allah, aku meminta kepada Mu, kelembutan ketentuan taqdirMu,taqdirkanlah untukku kebaikan di dunia dan di akhirat. Sesungguhnya Engkaulah Tuhan Yang Maha Pengampun dan Maha Pengasih serta Pemilik Arash Yang Mulia.



No comments:

Post a Comment